Home › Forums › Interne competitie (seizoen 2021-2022) › Reguliere Competitie › Reageer op: Reguliere Competitie
Snelle blunders leiden tot trage analyses
Na lang wachten mocht onze interne competitie eindelijk weer officieel beginnen. Iedereen is het natuurlijk niet meer gewend, wat uiteraard leidt tot een overvloed aan vragen. Zou er vandaag interne zijn? Krijgen we de hele kroeg vol met schaakborden? Kan Kenneth binnen vijftien zetten een vol stuk blunderen? Wie zou er in een schaakbokswedstrijd winnen tussen Ruben en Maarten?
Het merendeel van deze vragen is met ja te beantwoorden. Ik laat aan de creativiteit van de lezer over om te bedenken waar dit toegepast kan worden.
Met 11 ‘oude’ leden, 7 nieuwe leden en onze vertrouwde barman Maarten wisten we de kroeg toch weer te vullen. Ikzelf verloor binnen een uur tegen Edim, maar omdat de analyse achteraf 2 keer zo lang duurde heb ik helaas wat weinig van de andere partijen mee kunnen maken. Desalniettemin heb ik toch een poging gedaan om wat observaties uit te tikken.
Daniƫl en Anne hadden beide geen zin in increment en vonden in elkaar dus de ideale tegenstander. Daarna hebben ze besloten dit af te ronden door ook nog eens dezelfde score te hebben.
Ons niet nieuwste, maar wel jongste lid Joan maakte het Mathijs nog een tijdje lastig, maar heeft het uiteindelijk niet kunnen redden tegen de man die de club wel goed voorzitten kan.
Karel heeft onlangs met het zomerschaken en tijdens het rapidtoernooi van de Groninger Combinatie hele mooie resultaten geboekt, maar was nog niet opgewassen tegen de ervaring die Enno te bieden heeft.
Carl kwam vandaag ook op bezoek bij de interne en liet aan Marcel zien dat de teamcaptain van het eerste ook wel door heeft hoe het spelletje werkt.
Niels heeft aspirirend lid Rik even laten zien welk niveau er van de nieuwe leden wordt verwacht en hoopt dat hij nog regelmatig ‘Winst voor Nelis’ mag opperen bij de competitieleider.
Henrick, die zich inmiddels ook nieuw lid mag noemen, heeft zijn interne debuut ook gevierd met een overwinning tegen de Assense bezoeker Vincent.
Dionne heeft de club nog lopen promoten bij Freerk en heeft in het proces ook nog een puntje voor haarzelf mogen noteren.
Daarnaast viel bij mijn rondje langs de borden nog op dat we met 18 spelers slechts 9 biertjes aan het verorberen waren, zijn we aan het bijkomen van afgelopen weekend? Volgende week kunnen we een poging wagen om de bier tot schaker verhouding te verbeteren, anders heeft die arme Maarten niks te doen.